Apple hulp op maat

Heb je een probleem, of een vraag, over je Mac, iPad, of iPhone? Of misschien zelfs je Apple TV, je Apple Watch, of Homepod.

Of het nou gaat om het eenmalig goed inrichten van een programma, of je hebt een lijstje vragen waar je gewoon graag eens een Apple specialist voor wilt vragen…

Als het Apple(-gerelateerd) is kan ik je helpen.

Hoe werkt het?

We kijken altijd wat het beste werkt voor jouw situatie.

Vaak zal ik aanbieden om op afstand met je mee te kijken op je computer. Dan zien we allebei jouw scherm, en weet ik precies wat er moet gebeuren.

Het proces ziet er dan als volgt uit:

1

Je kunt hier onder zelf een afspraak maken voor een moment dat jou het beste uitkomt.

Kun je geen geschikte tijd vinden? Laat me dan iets weten, want vaak kan ik wel iets voor je regelen.

2

Betalen hoort er ook bij. Ik probeer het makkelijk te maken, en een zakelijke factuur is mogelijk. Je krijgt een linkje, en ook mijn rekeningnummer, zodat je kunt betalen hoe je dat zelf fijn vindt.

3

We kunnen van te voren eerst contact hebben om goed te bespreken wat er moet gebeuren.

Doe je dat liever telefonisch? Dan kan het ook tijdens de afspraak.

4

Op de afgesproken tijd bel ik je (gewoon heel simpel via de telefoon, maar als je liever zou videobellen kan dat ook), en nemen we nog even door wat er moet gebeuren.

Vervolgens ga ik met je meekijken op je computer.

5

Via ingebouwde programma's van Apple maak ik, met jouw toestemming, verbinding met je Mac. Je hoeft dus niets te installeren.

Jij hebt daar zelf de controle over, en bepaalt wanneer we starten.

6

We kunnen allebei de muis en het toetsenbord besturen. Zo kan ik direct werkzaamheden uitvoeren, maar heb jij ook zelf nog steeds de mogelijkheid om dingen te doen.

Bovendien kun je altijd de verbinding verbreken als dat gewenst is.

7

Ik los je Mac-problemen op 👍

Daarna kun jij weer aan de slag met de dingen waar jij goed in bent, terwijl je weet dat je computer het gewoon goed zal doen.

🗓

Direct een afspraak maken?

Klik hier om naar mijn agenda te springen.

Kun je dit ook voor de iPhone en iPad?

Mensen vragen regelmatig of dit alleen voor de Mac is.

En hoewel de Mac het iets makkelijker maakt, kan ik ook ondersteuning bieden voor de iPhone en iPad.

Overleg in dit geval wel eerst even met mij, zodat we kunnen besluiten of het inderdaad werkt in dit geval.

Heb je een iPhone, iPad, of Mac? Dan kan ik in ieder geval met je meekijken.

Op de Mac kan ik zelfs — als jij dat wilt, en toestemming verleent — je computer deels besturen om de dingen vóór je te doen. Nog makkelijker.

Waarom je (niet) voor Apple Coach moet kiezen

Waarom zou je voor Apple Coach kiezen? Of waarom juist niet?

Laat me je eerst gewoon eens vertellen waarom je het niet zou doen. Dan hebben we dat maar gehad.

Niet

  • Je zoekt de goedkoopste. Hoewel ik niet de duurste ben, ben ik ook niet de goedkoopste.

    (Hoewel ik dan wel weer erg efficient ben, en daarmee vaak goedkoper kan zijn dan mensen met een lager uurtarief. 😉)

  • Je wilt een zeer formeel gesprek hebben. ;

    Waarschijnlijk was je dan al niet zover gekomen op deze pagina (hier tutoyeer ik ten slotte ook de hele tijd), maar ik zeg het nog even.

    Natuurlijk ben ik wel professioneel, en communiceer ik helder. (Of dat probeer ik toch in ieder geval. Geef het aan als het niet zo is. 😉)

    Maar ik zeg je ook eerlijk hoe het zit, als we videobellen zul je me in de zomer vaak in een t-shirt zien, en soms maak ik gewoon een grapje;

Wel

  • Je wilt gewoon in één keer klaar zijn. Regelmatig word ik gevraagd nadat verschillende mensen het probleem al bekeken hebben.

    Ik zeg niet dat ik alles weet. Wel heb ik een aardig lijstje van succesvolle opdrachten die begonnen met "Hier hebben nu al een paar keer mensen naar gekeken…", of "[andere hulp] zei dat de enige oplossing een nieuwe computer is";

  • Ik heb 15 jaar ervaring als Apple Coach, ben opgeleid als software ontwikkelaar, en heb zo'n 20 jaar ervaring met Apple;

  • Apple is ook simpelweg één van mijn hobbys, dus ik werk met plezier aan je Mac;

  • Tegelijkertijd snap ik dat er meer is in het leven dan computers. En ik snap ook dat Apple misschien helemaal niet jouw hobby is, en jij gewoon iets wilt dat werkt;

  • Door gewerkt te hebben met héél veel verschillende mensen (velen die zichzelf omschrijven als "digibeet") ben ik nu goed in het maken van de vertaalslag van "nerd" naar "gebruiker" — zonder ingewikkelde technische termen kan ik je uitleg geven en bijvoorbeeld ondersteunen om de juiste keuze te maken;

  • Je wilt iemand die pro-actief meedenkt, en pragmatisch kan zijn. Vaak zijn er veel oplossingen voor een probleem. En niet alleen ken ik veel van de oplossingen, ik weet ook hun voors en tegens.

    Soms weet ik bijvoorbeeld dat ik met genoeg tijd een probleem kan oplossen, maar dat de snelle weg is om je Mac terug te zetten naar een herstelpunt.

    Natuurlijk adviseer ik je dan over beide opties, en ik vertel je eerlijk over de praktische voor- en nadelen.

Wat zeggen anderen?

Benieuwd of het wel wat is? Ik kan zélf natuurlijk zeggen dat ik goed ben in m'n werk, maar het is waarschijnlijk fijner als je het van iemand anders hoort.

Voorgaande klanten geven gemiddeld een 4,9 uit 5 sterren, en hier zijn er een paar aan het woord:

Kristel Khagaya

Kristel Khagaya

Wat ben ik Martijn dankbaar!

Ken je dat, dat je Macbook Pro het niet doet terwijl je hem NU nodig hebt?

Ik heb Martijn om hulp gevraagd en hij reageerde binnen 5 minuten!

Razendsnel en met precisie wist Martijn het probleem op te lossen en de camera weer te laten functioneren zoals het hoort. Ik kon hem wel zoenen, zo blij en dankbaar als ik was:)!

Dit camera probleem bleek ook echt iets te zijn wat ik als leek nooit in mijn eentje had kunnen oplossen.

Martijn heeft me vervolgens stap voor stap uitgelegd hoe ik dit nu voortaan zelf op kunnen lossen wanneer het probleem zich nogmaals voordoet.

Martijn heeft zijn hart op de juiste plek, is geïnteresseerd, betrokken, heeft een enorme bereidheid om je te helpen waar hij ook maar kan en is bovendien vakkundig.

Wat een cadeau om hem te kennen:)!

- Kristel Khagaya

Mark

Mark

Martijn heeft me fantastisch geholpen.

Ik had zelf mijn oude Macbook netjes proberen leeg te halen zodat ik hem aan iemand anders kon geven. Maar dit ging niet goed, waardoor hij onbruikbaar was geworden.

Martijn heeft me - online - op een rustige manier stap-voor-stap door het hele proces geloodst.

Na een uurtje was mijn oude Macbook weer gefixt en klaar voor een nieuwe gebruiker.

Als ik nog een keer een probleem met een Appleproduct heb waar ik zelf niet uitkom, weet ik Martijn weer te vinden!

- Mark

Nicole Richelle

Nicole Richelle

Ik ben zo ontzettend blij met 'mijn' applecoach!

Dat je een '1 op 1 half uurtje' kunt aanvragen vind ik de beste oplossing ever!

Ik wist echt niet waar ik terecht kon met de problemen die zich voordeden op mijn Mac: diverse mensen al gevraagd en dan zou ik telkens de computer moeten aanleveren en een onbekende tijd kwijt zijn, zonder zekerheid dat ze het probleem konden verhelpen. Vond ik geen fijn idee.

Ik heb me aangemeld bij Martijn en een uurtje geboekt en voila: ALLE problemen opgelost. Zo geweldig dit.

Nogmaals hartelijk dank Martijn, ik hoop dat het niet nodig is maar zodra er iets niet goed loopt weet ik bij wie ik moet zijn.

Apple Coach / Martijn staat bij mij bovenaan in mijn favorieten!

Beoordeling: ★★★★★

Bob van der Heijden

Bob van der Heijden

Apple Coach heeft me snel en goed geholpen met een probleem waar ik zelf niet uit kwam.

Professionele aanpak, duidelijke uitleg en eenvoudig te betalen factuur (ideal).

Zal hier zeker weer gebruik van maken.

Beoordeling: ★★★★★

Ineke

Martijn kwam er al snel achter wat het probleem was van de zeer, zeer, zeer trage werking van mijn Mac.

Ik had al vaak die Mac in de Maas willen gooien, daar woon ik nl. dichtbij.

Maar nu heb ik weer een supersnel werkende Mac.

Hulde aan Martijn, ik vind hem een echt super talent. Kan ook niet anders, want hij is al jaren een groot expert op het gebied van Apple-producten.

Tip: blijf niet te lang tobben, plan een afspraak bij Martijn en in no time zijn echt al je Apple-problemen opgelost!

Beoordeling: ★★★★★

Hendrik van Maanen, MAV Audiovisuals

Hendrik van Maanen, MAV Audiovisuals

Ook al ben je geen digibeet, soms ontbreekt je de specifieke kennis voor een Apple probleem. Apple computers en protocollen zijn nu eenmaal complex. Je moet daarom op zoek naar een betrouwbaar iemand die je in de donkere krochten van de Apple software de juiste weg kan wijzen.

Als fan van Apple Coach kom je dan rechtstreeks uit bij Martijn. Op afstand heeft hij me gedurende drie-en-een-half uur met mijn probleem geholpen. Mijn indruk tijdens onze sessie was dat hij zonder twijfel een expert genoemd kan worden.

Met zijn logische en methodische aanpak legt Martijn in zelfs voor leken begrijpelijke taal uit hoe de technische vork in de softwaresteel zit. Met geduld en humor, en zonder een spoor van irritatie als je het niet direct begrijpt. Dit is in een geruststellende tegenstelling tot de computernerds, die ik wel eens raadpleeg, en die zich met rollende ogen en ten hemel geheven handen luid zuchtend achteruit op de bank laten vallen als je een technisch probleem niet binnen enkele milliseconden doorgrondt.

Martijn lost met veel kennis van zaken de Apple problemen met schijnbaar speels gemak op. Na zijn hulp werkt mijn systeem eindelijk (na twee jaar zelf aanmodderen) zoals ik het graag wil. Dit had ik dus veel eerder moeten doen.

Martijn, nogmaals bedankt voor het oplossen van mijn NAS probleem. Ik zal het op Apple verjaardagen, waar dit soort onderwerpen steevast aan ode orde komen, met mijn Apple vrienden delen.

Hendrik.

Loes Venema

Loes Venema

Wat heb je ons geweldig geholpen, Martijn.

We hadden problemen met onze email en we hebben perfect een afspraak kunnen plannen. Je geeft duidelijke uitleg, hoe en wat je gaat doen en wat de gevolgen zijn. Geen vraag is te gek.

Superhandig dat je de computer over kunt nemen op afstand. Dat doe je alleen als je iemand vertrouwt en dat kan bij jou. Je geeft vertrouwen en hebt verstand van zaken, dat is duidelijk. Ook via de mail kan alles gevraagd worden en krijg je snel, duidelijk en uitgebreid antwoord.

Je bent het meer dan waard geweest!

Nogmaals dankjewel!

- Loes Venema

Beoordeling: ★★★★★

Ed Schless

Ed Schless

Ik ken Martijn inmiddels via zijn Apple Coach Academie al vele jaren en heb regelmatig gebruik gemaakt van de on-line aangeboden cursussen. Deze cursussen over de meest uiteenlopende Mac-gerelateerde onderwerpen zijn goed bruikbaar als je een specifiek probleem wilt oplossen of als je bijvoorbeeld nieuwe randapparatuur, zoals een Synology-NAS hebt aangeschaft. Deze lessen zijn per onderwerp onderverdeeld in lessen van ca 2-6 minuten, wat het gemakkelijk maakt om een specifiek onderwerp te zoeken of als je de cursus niet op één dag kunt of wil volgen.

De afgelopen periode kreeg ik meldingen van Synology (mijn NAS) dat zij bepaalde kwetsbaarheden ontdekt hadden met betrekking tot mijn systeem. Tegelijkertijd lees ik vele berichten in de media gelezen dat Hackers bestanden kunnen versleutelen. Ik zou het niet prettig vinden als ik 's morgen bij het opstarten van mijn Mac de melding krijg dat al mijn bestanden versleuteld zijn en uitsluitend middels betaling van X-bitcoins weer beschikbaar komen.

Een deel van de aanbevelingen van Synology kon ik zelf implementeren maar bij enkele was ik onzeker en heb de hulp van Martijn ingeroepen. Het was eenvoudig om een afspraak te plannen en met behulp van mijn Apple-ID kon Martijn middels een "TeamViewer"-achtige oplossing mijn computer overnemen, waarbij hij de resterende aanbevelingen vakkundig oploste, terwijl hij steeds uitlegde wat hij aan het doen was.

Daarbij laat ik niet onvermeld dat Martijn over veel kennis van Apple producten beschikt, maar ook over de noodzakelijke kennis van randapparatuur zoals Routers, Printers, harde schijven, Nas en Sonos etc.

Ik ben blij dat ik Martijn ken en zo nodig van zijn kennis gebruik kan maken.

- Ed Schless

Beoordeling: ★★★★★

Debby van Travelboutique

Debby van Travelboutique

Als ondernemer en Apple gebruikster sinds 2012 was ik op zoek naar een goede oplossing voor de opslag en back up van foto's en mijn volledige laptop met software en bedrijfsvoering.

Een plug-en-play back up, voor het geval de laptop zou uitvallen of de externe harde schijf zou vastlopen (waar alle foto's op staan). Niet een back-up van files dus, maar een die je zo weer kunt aansluiten op een nieuwe Mac mocht dat nodig zijn.

In een fijne call met Martijn heeft hij uitstekende vragen gesteld, de situatie top in beeld gebracht incl benodigde capaciteit en hebben we samen de oplossing gevonden.

Hij gaat me in nog een consult helpen dit te installeren. Ik vind het ronduit top en ga hem zeker vaker inschakelen als mijn Apple-IT-er. Hij levert advies op maat, dus ook zakelijk, en denkt mee in risico en hoe dit op te lossen. Ik kan hem iedere ondernemer aanraden.

Beoordeling: ★★★★★

José Faber

José Faber

Beste Martijn,

Heel hartelijk bedankt voor je fantastische hulp, super! Ik was al mijn aantekeningen 'kwijt' uit Notability en dankzij jou heb ik alles weer terug en kan ik weer aan het werk.

Heel fijn, blij met je!

Beoordeling: ★★★★★

Ben Scherpenzeel

Ben Scherpenzeel

Al jaren lid van de Apple Coach Academie, en nu persoonlijk kennis gemaakt met Martijn bij het migreren van een MacBook naar een MacBook Pro van mijn partner en bij mezelf de veiligheid check op alle computers uitgevoerd.

Een fantastische effectieve investering en prettig en professioneel met elkaar kunnen werken. Het is heerlijk om dan een Apple expert erbij te hebben waardoor alles soepel verloopt. We zijn erg blij met het eindresultaat.

Dankjewel,

Ben Scherpenzeel

Beoordeling: ★★★★★

Yvonne Jansen

Yvonne Jansen

Na uren tevergeefs googelen en dingen uitproberen was ik er helemaal klaar mee. Het probleem op mijn Mac bleef, wat ik ook deed.

Dus maar gegoogeld op iemand die het voor mij kon oplossen en bij Martijn uitgekomen. Gemaild, afspraak gemaakt en het probleem werd online in een paar minuten (!) gefixt…

Martijn is snel, prettig in de omgang en vakkundig - ik ga voortaan mijn tijd niet meer verknoeien aan eindeloos gepruts maar direct Martijn inhuren.

- Yvonne van Happely

Hette Germeraad

Hette Germeraad

Mijn beide oudjes (iMac en MacBook Pro 2009) konden de digitale kranten niet meer openen. Mededeling: geen priveverbinding mogelijk. Dreiging met criminelen!!

De beveiliging van Ziggo werkte niet op El Capitan. Updates konden niet gedaan worden: te oud allemaal. Apple Support: idem.

Martijn: waarschijnlijk softwareprobleem, krijg ik binnen een half uur wel weer klaar.

En zo geschiedde: ik kan weer digitaal krant lezen. Geduldig en vriendelijk lost Martijn je problemen op. Voor een fractie van een nieuwe iMac of MacBook Pro. Eens zal het wel ophouden, maar ik ben blij met deze man.

Bij Ziggo en Apple-Support kunnen ze nog wel wat van hem leren.

Beoordeling: ★★★★★

Herwig Decrop

Martijn straalt gewoon klant- en servicegerichtheid uit.

Op een half uur tijd hebben we een aantal dingen aangepakt (standaard e-mailadres, Apple ID, backup), en het werkt gewoon.

Apple Coach staat vooraan bij mijn favorieten.

Apple problemen? Even Martijn bellen.

Denk maar aan die oude reclame "Even Apeldoorn bellen" :-)

- Herwig Decrop

Beoordeling: ★★★★★

Martin

In korte tijd had ik een voor mij niet op te lossen probleem , met de iMac en dan heb ik altijd Martijn nog , die ik om hulp roep.

de eerste keer viel de mail steeds uit -aan, en je hebt het in 20minuten opgelost geweldig!!

en sinds enige maanden was er geen goede manier meer mogelijk van websites en binnenkomende websites te openen. ook dit probleem in een kwartier opgelost.

Dus het kan niet anders ,ik ben heel erg tevreden met deze apple coach . Dank dank Martijn.!!

Patrick van Thijn (The Back Office)

Wellicht ken je het? Je hebt al jaren prachtige Apple-apparaten (MacBook, iPhone, iPad), maar weet toch niet alles hoe alles lekker (samen)werkt. Of je loopt tegen Apple-vraagstukken aan die jouw eigen (technische) kennis te boven gaan.

Als kleine zelfstandige ondernemer kun je voor dat soort vragen niet terecht bij grote IT-dienstverleners, maar tegelijkertijd ben je ook aan de Genius-desk van de plaatselijke Apple-store niet helemaal op je plek.

Daarom ben ik zo blij met de Apple Coach (Martijn Engler). Die vult dat 'gat' en staat met raad en daad klaar om je te helpen. En dat alles op een fijne, persoonlijke en laagdrempelige wijze.

Marianne

Ik had een soort van noodsituatie, dat mijn camera het niet deed en ik een uur later een workshop online moest geven voor klanten.

Ik mailde Martijn, onze Apple Coach, en hij belde mij direct op, en heeft met mij geholpen waardoor ik toch daarna nog op tijd mijn workshop met camera kon geven!

Dank Martijn! You were my hero.

Debora Karman

Dankjewel voor je hulp, ik ben heel blij dat ik door jouw goede vragen en hulp aan de telefoon weer meer structuur heb in mijn foto's en andere zakelijke en privé bestanden.

Het was vooral fijn om dit in een gefocused uur samen te kunnen doen en daarna van jou nog een samenvatting van mijn eigen to do's en jouw adviezen te krijgen.

Mevrouw Laan

Je hebt me heel goed geholpen, Martijn. Ik had echt een vreemd probleem. Als ik mijn foto's van mijn iPhone naar mijn Mac had overgebracht, door het aansluiten van mijn iPhone op mijn Mac, kwam ik erachter dat er heel veel foto's op mijn iPhone bleken te staan, die helemaal niet overgezet waren.

Je vond het ook een gek probleem maar gaf me alle vertrouwen dat je er wel achter zou komen. Dat was ook het geval.

Je hielp me heel goed, en ik kon de stappen ook goed volgen. Heel blij met je hulp!

- Mevrouw Laan

Beoordeling: ★★★★★

Jean van der Linden

Ik had advies nodig hoe om te gaan met de grote hoeveelheid mails die je dagelijks krijgt en vooral om deze automatisch op een correcte manier te laten sorteren. Martijn heeft mij hiermee enorm geholpen en heeft daarbij ook nog enkele andere aspecten om mijn MacBook Pro bekeken. Het gesprek was zeer aangenaam en vanaf het eerste ogenblik wist ik dat Martijn iemand is met enorme vakkennis.

Mocht je info nodig hebben over Apple, dan ben je, volgens mij, bij hem aan het juiste adres!!!

- Jean van der Linden

Beoordeling: ★★★★★

Bert

Snel en goed geholpen. Martijn heeft me tussen twee andere klanten door geholpen, omdat ik anders niet verder kon met mijn werk.

- Bert

Beoordeling: ★★★★

Els Levering

Supergoed geholpen. Snel en vakkundig. Erg vriendelijk en behulpzaam. Heel erg blij mee.

Beoordeling: ★★★★★

Annelies Eckelrade

Wat heerlijk dat ik nu weet dat je Apple Coach ook gewoon in huis kunt halen! In je eigen computer, super professioneel, geweldig geholpen.

Ik was ten einde raad, maar nu weer heerlijk ongecompliceerd aan het werk op mijn Mac. Superblij!

Annemieke Bergen

Martijn heeft mij super geholpen.

Op mijn oude IPAD2 stonden heel veel boeken (2000) en muziek. Die wilde ik graag op mijn nieuwe IPAD hebben.

Met enkele omwegen is het gelukt om bijna alles over te zetten. Ben er erg blij mee.

- Annemieke Bergen

Beoordeling: ★★★★★

Feiko Riemersma

Heb mijn keuze na gesprek voor aanschaf nieuwe iMac goed kunnen onderbouwen

Beoordeling: ★★★★

Stefan van Weers

Martijn ontdekte snel het euvel in mijn Macbook (waarom mijn harde schijf was volgelopen) en wist het ook vlot te repareren.

Mijn zorg (nieuwe Macbook kopen?) was opgelost en ik had weer meer dan genoeg ruimte voor de upgrade naar het nieuwste iOS systeem.

Ook meteen op zijn advies een externe harde schijf aangeschaft voor een extra back up van mijn interne harde schijf.

Kortom, met een uurtje hulp kan ik weer verder zonder zorgen. Dank!

Martin

Waarschijnlijk heb je me goed geholpen maar ik merk er niet veel van. Ik krijg in ieder geval geen meldingen meer dat ik "te weinig geheugen" over heb.

Beoordeling: ★★★

Ruud Smid

Wat fijn te ervaren dat er in Nederland iemand is, die van wanten weet en een expert genoemd mag worden in het ict-gebeuren!

Toen ik Martijn raadpleegde, viel ik werkelijk van de ene verbazing in de andere.

Wat is de man handig. Het lijkt alsof hij oplossingen zomaar uit zijn mouw schudt!

Wat heb ik de afgelopen jaren zitten prutsen met het Mailprogramma op mijn iMac!  De toets ”forceer stop” heb ik vele malen per dag moeten gebruiken.

Zeer vaak raadpleegde ik medewerkers van Apple Care over mijn probleem. Zonder resultaat. Het waren overigens vriendelijke medewerkers, waarmee ik uren lang aan de telefoon zat.

Martijn, echter, bracht de oplossing in een oogwenk: hij is van alle markten thuis.

Fantastisch!

Ruud Smid

Feiko Feijtes, arbeidsdeskundige bij Feijcoach

Goede en vlotte service op mijn vragen over mijn trage Mac. Oplossing was even simpel als doeltreffend ( inzet Portable SSD T7). Andere vragen over wachtwoordbeheer, synchroniseren data, naar volle tevredenheid beantwoord. Alles weer "safe and sound." Ik kan weer verder!

Feiko Feijtes, arbeidsdeskundige bij Feijcoach

Beoordeling: ★★★★★

Marja

Deze week een half uur contact met Martijn gehad en dat heeft zoveel problemen opgelost.

Rustig in aandacht en deskundig , ik was super blij.

Marja

Beoordeling: ★★★★★

Robert

Ben erg blij met de support van Martijn. het plannen van de afspraak verloopt soepel en goed, daarna wordt je op een uitermate prettige manier geholpen. naast het gegeven dat het erg fijn is dat Martijn een vervelende bug heeft opgelost is de aftercare ook prima voor elkaar: zo wil je geholpen worden!

JA, ik kan Martijn aanbevelen!

Beoordeling: ★★★★★

Kitty Vromen

Kitty Vromen

Hoi Apple dokter,

De per mail aangeboden veiligheidsscan heeft Martijn me mee geholpen, maar dat niet alleen! Een van de dingen waar ik me niet bewust van was, en hij me op gewezen heeft, is dat mijn harde schijf geen beveiliging heeft. Ook deze kan gestolen worden. Ik heb hem kunnen beveiligen maar tijdens het toepassen van een wachtwoord later is er toch iets mis gegaan en had ik zijn hulp weer nodig. Ik mailde Martijn en na een paar mailwisselingen belde hij me op. En mijn probleem met de harde schijf heeft hij opgelost. De tips tijdens de veiligheid scan die Martijn gaf zijn door mij goed toe te passen. Ik blijf blij verrast dat hij dingen zo stap voor stap uitlegt (en vaak met filmpjes) dat ik het kan volgen.

Terwijl we af en toe moesten wachten, heb ik Martijn iets gevraagd wat ik echt heel lastig vond om zelf op te lossen. En ook de lessen over icloud bij de academie gaven me niet het gewenste resultaat. Ik was namelijk meer dan een jaar geleden veel van mijn memos kwijt geraakt van de dictafoon. Had al zoveel geprobeerd om ze weer terug te krijgen.

En Martijn heeft er toen naar gekeken. Echt heel goed. Helaas niet met het gewenste resultaat. Ook hij heeft ze niet terug kunnen halen, ik had dat eerder moeten vragen en dan zou het waarschijnlijk wel gelukt zijn.

Ik ben blij dat hij er naar gekeken heeft. En blij dat ik het gevraagd heb!

Het bleef maar in mijn hoofd rondspoken hoe ik de memo's weer terug kon halen. En nu hoef ik er niet meer over in te zitten.

Als het zelfs de apple 'dokter' niet lukt dan hoef ik niet verder te kijken😊.

Dit is toch ook echt super fijn en maakt mijn hoofd weer leeg.

Ik heb nu ook (weer) kunnen ervaren hoe snel hij is en hoeveel expertise Martijn heeft. Wat hij in een half uur doet! Zo snel. Voor mij waardevol omdat ik nu weet dat als ik weer een probleem heb je hem gewoon belt en dan kan ik zien hoe je aan het werk gaat. Lekker laagdrempelig. Eigenlijk voelt hij aan als mijn buurjongen die ook een apple expert is.

Nog even een ps Martijn is een kei in geruststellen. En zo iemand is goud waard!

Groetjes Kitty

- Kitty Vromen

Beoordeling: ★★★★★

Hans van der Horst

En ineens was ik al mijn e-mailberichten kwijt ... Zelf back ups ophalen van de Time Machine kreeg ik niet voor elkaar.

Ik kan vertellen dat de zenuwen goed toeslaan als je begint te geloven dat alle mails en archiefmappen voorgoed verloren zijn.

Hoewel hij eigenlijk helemaal was volgeboekt, lukte het Martijn om me een dag later online te helpen.

Het was wel een flinke klus, maar uiteindelijk zijn alle bestanden weer op hun plek.

Martijn is deskundig, klantvriendelijk en communicatief. Hij legt goed uit wat hij aan het doen is en houdt zich aan de afspraken.

Mocht ik onverhoopt ooit nog eens Mac-problemen krijgen, dan weet ik Martijn te vinden!

Beoordeling: ★★★★★

marian

Martijn, je legt goed uit wat de voor- én nadelen zijn van elke verandering. Daarna kon ik goed geïnformeerd beslissen.

De werkvolgorde van reservekopie, software update, mail up to date en daarnaast nog de 'kleine vraagjes' tussendoor... Jij handelt het allemaal rustig, duidelijk en respectvol af. En met humor!

Beoordeling: ★★★★★

françois vandecruys

françois vandecruys

Beste Martijn,

mag ik je van Harte danken voor je hulp bij het opschonen van mijn pc. het verliep heel vlot en de aanwijzingen die ik mocht ontvangen waren heel nuttig. ik raad het eenieder aan om het zelfde te doen want het is echt nodig dit minstens één maal per jaar te laten doen want er komt heel wat op je mac te staan wat er helemaal niet hoeft te zijn . wanneer je een afspraak maakt is het zeer stipt en je hoeft zelf maar heel weinig te doen een paar keer je wachtwoord ingeven en de rest doet Martijn wel . ik ben blij met zijn tussen komst en hulp . Hopelijk mogen we elkaar voor ander probleempjes contacteren en hebben we weer zo een fijne samen werking . Ik ben in ieder geval erg tevreden en nogmaals mijn oprechte dank voor uw samen werking.

vriendelijke groetjes

François

Beoordeling: ★★★★★

Jan

Ik had hulp nodig bij het installeren van een nieuwe back-upschijf. Dit is correct uitgevoerd. In de tussentijd heeft Martijn ook het onderhoud aan mijn mac uitgevoerd en aanvullende informatie verstrekt. Ik ben er blij mee en heb een zorg minder! Martijn, bedankt!

Beoordeling: ★★★★★

Rik

Martijn heeft mij erg goed en snel geholpen met het terugzetten van mijn Time Machine backup vanaf de Synology NAS wat mij niet lukte met de Migratieassistent.

Je moet maar net de juiste vinkjes op de NAS aan weten te zetten...

Beoordeling: ★★★★★

Marcel Vaanhold

Super, de Mac helemaal nagekeken, overtollige balast verwijderd.

Beoordeling: ★★★★★

Pieter Jansen

Duidelijke heldere manier van uitleggen waar je bezig bent en wat de gevolgen daarvan zijn. Het was wat mij betreft een erg prettig contact. Terzake kundig advies voor de toekomst.

Beoordeling: ★★★★★

Gerard Kerkman

Externe harde schijf WD maakte geen backup meer, na veel geprobeerd te hebben om dit alsnog voor elkaar te krijgen was er maar een keuze en dat was wissen en opnieuw opstarten.

Dat is naar tevredenheid gelukt.

Op afstand overname van de computer en in gesprek blijven over nog een aantal andere zaken waarmee we een volgende keer een oplossing voor gaan realiseren

Prima geholpen!

Beoordeling: ★★★★★

Ger

Martijn is zeer deskundig, snel, trefzeker en meedenkend bij de uitvoering van zijn digitale checks: in mijn geval de internetveiligheid, indeling, opschoning databestanden, snelheid etc. van mijn MacBook Pro 13"! Ook heb ik op mijn overige vragen doeltreffende antwoorden van hem gekregen. Samengevat: een betere Apple hulp dan Martijn is niet gemakkelijk te vinden.

Beoordeling: ★★★★★

Marrion Takx

Helemaal goed, al mijn vragen beantwoord en door nieuwe instellingen functioneert alles weer naar behoren.

Beoordeling: ★★★★★

Bart Remmerswaal

Bart Remmerswaal

Ik vind het allemaal heel knap wat die allemaal doet.

Ik kan het nauwelijks bijkijken zo snel als het allemaal gaat maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Beoordeling: ★★★★★

Ineke

De Apple Coach had het probleem op mijn Mac, waar ik al tijden mee worstelde, binnen 3 minuten gevonden!!!

I.t.t. eerdere hulpbronnen, zelfs van het Appleteam en het bedrijf waar ik deze Mac aangeschaft heb.

Zijn toelichting en uitleg, ook met alle verdere controles, waren heel duidelijk.

Vragen werden ook inzichtelijk opgelost door die oplossing(en) op mijn scherm te laten zien.

M'n Mac is eens even zeer efficiënt doorgelicht en aangepast, waar nodig.

Ik ben Martijn zeer dankbaar, want ik heb weer een prima werkende computer.

Beoordeling: ★★★★★

Paul Imhoff

Paul Imhoff
Martijn van Applecoach heeft professioneel en adequaat mijn iMac onderzocht. In een uur tijd heeft Martijn alle belangrijke aspecten van de computer nagelopen. zoals E-mails, harde schijf, externe schijf, back-ups en vooral de veiligheid gecheckt. Bij de check-up heeft hij telefonisch contact en praat je bij over wat hij doet en gaat in op vragen die ik had. Daar waar wachtwoorden gebruikt moeten worden, vraagt hij er niet om en laat mij dit doen. Het is volledig safe om hem in je computer te laten. Met een prima resultaat.

Beoordeling: ★★★★★

Willem

Jij helpt mij altijd goed bij mijn vragen en problemen met de computer. Ben blij dat jij mijn coach bent.

Beoordeling: ★★★★★

Hans

Ik ben onder de indruk van de deskundigheid en snelheid, waarmee Martijn werkt.

Waar nodig, legt hij dingen uit.

Ik zal de komende tijd ervaren wat het heeft opgeleverd. Ik weet in elk geval dat de hardware voorlopig geen risico oplevert.

Beoordeling: ★★★★

Jops van der Steenhoven

Jops van der Steenhoven

Het was prettig om samen de MacBook door te lopen en je hebt mijn vragen perfect beantwoord. Ook een geruststelling dat ik voor de zaken waarvoor ik hem gebruik zeker niet een nieuwere hoef aan te schaffen. Het was ook indrukwekkend om te zien hoe je - precies op de afgesproken tijd - mijn computer overnam en aan de slag ging met het opschonen.

Nogmaals dank.

Beoordeling: ★★★★★

Arnold Copier

Arnold Copier

Wat een geweldige ervaring zeg, ik had al langere tijd van diverse ongemakken op mijn iMac

Uiteindelijk mijn Apple Coach Martijn erbij gehaald

En in 1 uur heeft Martijn alle problemen opgelost en mijn iMac sneller gemaakt

Kortom het was deze investering van 1 uur dubbel en dwars waard

Beoordeling: ★★★★★

Margriet

Vriendelijk en deskundig, met goede tips en uitleg. Een aanrader!!

Beoordeling: ★★★★★

Erna Oosterbaan

Het is fijn dat er professioneel wordt gekeken of er niet onnodige ruimte in beslag wordt genomen. In mijn geval ook de back-up weer opnieuw geactiveerd, toch wel een geruststelling voor het geval er iets gebeurt.

Beoordeling: ★★★★★

Jurjen Oosterbaan

Jurjen Oosterbaan

Ik ga elk half jaar naar de tandarts voor controle. Al vele jaren blijkt er niets aan de hand te zijn. Toch heb ik niet het gevoel dat ik “ voor niets” geweest ben. Het is gewoon fijn te weten dat “het” goed is.

Zo verging het ook met mijn eerste digitale contact met Martijn. Ok om nu direct bij de eerste blik op mijn trouwe IMac te horen “die wordt niet meer gemaakt” stelt niet helemaal gerust op wat er komen gaat. Maar Martijn tovert het ene na het andere scherm uit de computer. Schermen waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Hier en daar doet hij onnavolgbare zaken.

Het eindoordeel: Alles is goed. Ik heb de computer iets sneller gemaakt. Ook nu weer: een gerust gevoel dat er geen enge virussen zijn of dat de computer door ouderdom op instorten staan. Volgend jaar maar weer inplannen.

Glenn van der Hoff, directeur van The Royal Academy of Dance

Bijna een 10, waarom niet?

Ondanks de uitstekende hulp en bijkomende vragen die volledig werden beantwoord, is Martijn een goede 'coach'. Ging wel erg snel, waardoor ik alle zeilen bij moest zetten om hem te volgen.

Een 9 dus, want...de telefoonverbinding is niet altijd even helder/duidelijk. Je moet eerst wennen aan de stem en soms hoorde ik niet alles even duidelijk.

Verder een echte aanrader, want ik heb veel van de sessie geleerd.

Ik ga nu een 2e afspraak maken voor mijn Mac mini..

Tip: maak aantekeningen en van het gesprek, dat kan in de toekomst van pas zijn.

Beoordeling: ★★★★

Cees van der Kooij

Niet onbelangrijk (omdat ik je nog niet persoonlijk kende), ik voelde mij direct op mijn gemak omdat je vertrouwen en vakmanschap uitstraalde. In mijn geval bleek alles gelukkig redelijk in orde te zijn wat ook een goed gevoel gaf. Daarnaast was er genoeg tijd en ruimte om vragen te stellen over mijn huidige apparatuur en apps en de mogelijke toekomst.

Kortom, ik ben blij dit gedaan te hebben plus dat ik nu weet dat in principe alles in orde en veilig is. Bedankt Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Vincent van Steenis

Ik voel me goed geholpen. De overbodige en/of oudere bestanden

die jij verwijderd hebt, dat had ik zelf nooit kunnen verzinnen.

De update voor Big Sur heeft ook zoden aan de dijk gezet.

Jammer, dat de verstaanbaarheid via de telefoon te wensen over liet.

Groet

Vincent van Steenis

Beoordeling: ★★★★

Rosita Guérand

Rosita Guérand

Een jaar geleden een IMac gekocht. Heb je geen virusscanner nodig zeiden ze mij. Wat gebeurd er . Ik ben op zoek naar Pamflute songtesten en kom op een site terecht waar die te downloaden zijn. Ik happy maar niet voor lange tijd

Kort daarna krijg ik steeds popups dat mijn systeem geinfecteerd is met een virus. Paniek alom . Contact gehad met Apple .Advies om alles terug op fabrieksinstelling te zetten.Daar zat ik dus niet op te wachten.

Het zweet brak me uit als ik dacht hoeveel inspanning dit weer zou kosten.. Kwam per toeval bij Martijn terecht. waar ik een sessie kon boeken voor IMac onderhoud. Gelijk een afspraak gemaakt . Had zo mijn twijfels maar ja , je moet wat.

Op de afgesproken datum en tijd werd ik gebeld . `nog steeds had ik mijn twijfels . uur voor de sessie nog op google gezocht of dit wel safe was. Dan is het zover en heb je Martijn aan de lijn . De verbinding is slecht en regelmatig valt mijn telefoon uit. De twijfels groeien maar na gelang het gesprek en alles wat hij zegt en doet groeit het vertrouwen. Mijn probleem niet direct opgelost maar ik krijg tips wat te doen .

In ieder geval heb ik dankzij Martijn nu een goed systeem wat voor de nodige backups zorgt. Heeft hij mijn maandelijkse lasten voor opslag van € 10,- naar € 3,- gebracht en weet ik nu hoe de herstelApp werkt.

Ik kan hem dus aanraden . Ik ben een senior, weet wel het nodige van een PC maar wordt moeilijk om alles bij te houden . Ben blij met Martijn toen hij zei dat ik mocht bellen of mailen indien ik extra ondersteuning nodig had..

Beoordeling: ★★★★★

Rob

Goed te begrijpen en duidelijke uitleg door Martijn.

Beoordeling: ★★★★★

Hans Verkerk

Mijn MacBook Air moest ik 9 van 10 keer voor een 2e maal opstarten. Leek goed op te starten maar bij het starten van een programma kwam die draaiende gekleurde bal steeds in beeld. Na de 2e keer opstarten was dit meestal opgelost. Was heel irritant.

Martijn heeft voor mij kritisch gekeken welke programma's in de achtergrond werden opgestart. Nou dat bleken er nogal wat te zijn, ook programma's die ik allang niet meer gebruik. Had ze wel verwijderd, dacht ik, maar dat was niet voldoende.

Nu start hij weer prima op en zelfs de programma's openen sneller.

Martijn bedankt.

Beoordeling: ★★★★★

Raymond

De algemene controle die ik had gevraagd is zeer vlot verlopen. Stipt op het afgesproken uur. Er was blijkbaar een probleem met de overname van de computer maar ook dit was dadelijk verholpen via een andere tool.

Er zijn enkele onderdelen opgekuist en oude, niet meer gebruikte programma's verwijderd.

De controle van de harde schijf verliep ontzettend traag of duurde ontzettend lang zodat we de sessie afgesloten hebben maar afgesproken dat als er iets niet juist zou zijn ik dit nadien een prinscreen zou doorsturen.

Er was inderdaad een probleem en heb ik instructies gekregen om zelf nog een controle uit te voeren welke vlot verlopen is zodat nu alles in orde blijkt.

dus, zeer tevreden en mijn bedoeling is dan ook om dit jaarlijks af te spreken.

Beoordeling: ★★★★★

Ger de Rooy

Ger de Rooy

Zelf zeer goed geholpen , mijn oude Mac uit 2014 war ergtraag en het duurde "uren" voordat ik er op kon werken , maar alles vertraagd , dus heb bij de applecoach een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt beurt, ik merkte dat hij er zeker verstand en ervaring mee had en hij gaf me een aantal opties. Variëren in kosten en mogelijkheden dat vond ik wel erg prettig . uiteindelijk zijn we op een oplossing gekomen , die heel erg bevredigend is " de Mac is wie behoorlijk snel, ik denk een factor van 10.

zo heeft hij het systeem op een externe SSD gezet via een usb aansluiting 3.1 (blauw). het enige wat ik moet doen is opstarten met de optie toets ingedrukt houden(werkt voor mij perfect. in de eerste instantie kreeg ik wat foutmeldingen ,maar met een e-mailtje vas alles opgelost ben een zeer tevreden met de APPLECOACH

Beoordeling: ★★★★★

Michael

Doel was opschonen van de iMac. Dat is m.i. prima gelukt op een

prettige informele manier. Ik kreeg en passant ook nog enkele les-links

toegestuurd.

Beoordeling: ★★★★★

Ies Bijleveld

Als altijd , met veel kennis en deskundigheid!

Beoordeling: ★★★★★

Jan de Jong Wichelaar

Je hebt mij als een Apple expert zeer goed geholpen bij iedere vraag / probleem werd er meteen actie ondernomen om het probleem op te lossen

zo zijn alle problemen een voor een onderhanden genomen met een zeer goed resultaat.

De apple werk naar mijn inzicht weer voortreffelijk

Beoordeling: ★★★★★

Hermien

Er was een tweede sessie nodig om mijn Mac zover te krijgen dat hij doet wat hij moet doen. ( dat er 2 sessies nodig waren lag niet aan Martijn, maar aan mijn oude Mac)

Martijn nam uitgebreid de tijd.

Ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Want ik was bijna zover om een andere Mac te kopen. Maar nu kan ik dat nog even uitstellen.

Beoordeling: ★★★★★

JHV

Martijn kwam zeer deskundig over en had in korte tijd de meeste van mijn 8 problemen getackeld.

Hij luistert goed naar vragen en reageert er snel op.

Een of twee probleempjes waren nog niet helemaal opgelost.

Bij een ervan gaf hij een advies en vroeg hij om hem achteraf te informeren wat het resultaat was: hij kon het tijdens de sessie zelf niet uitvoeren omdat de internet verbinding dan verbroken zou worden.

Daarnaast in de beschikbare tijd ook nog snel de computer gecontroleerd en geoptimaliseerd.

Prima job,

Dank je Martijn.

Beoordeling: ★★★★

Magda Misset-van de Weg

Het eerste contact was door omstandigheden kort maar efficiënt. Een tweede contact is gepland.

Over het hoe en waarom van suggesties was je heel duidelijk en dus begrijpelijk.

Ik vond het contact ook ontspannen en plezierig.

Beoordeling: ★★★★★

Thom Hoedemakers

Helder uitleg van je werkwijze en beantwoording van mijn vragen. Nuttige opschoonbeurt van 'oude meuk' en overbodige zaken. Verbeteren privacy- en beveiligingsinstellingen.

Beoordeling: ★★★★★

J.N.L. Hulp-Buro.

Mijn Mac is weer helemaal up-to-date, en jij hebt goede adviezen gegeven. Jij hebt e.e.a. gereorganiseerd en heb de zekerheid dat er geen "rare" zaken zijn gevonden. Het aanpassen van mijn emailadres, naar de kleine letter is helaas, blijkt later niet gelukt.

Dus zeer tevreden.

Beoordeling: ★★★★★

Desiree

Duidelijke uitleg met aandacht voor veiligheid en optimaal gebruik.

In advies worden meerdere mogelijkheden aangereikt met voor- en nadelen.

Probleem met mail direct opgelost.

Gewoon goed en met kennis van zaken!

Beoordeling: ★★★★★

Ria Tammer

Ria Tammer

Snel door de problemen heen gelopen, opgeruimd en helderheid gegeven in de dingen die ik zelf nog kan doen en waar ik op moet letten.

Complimenten voor je geduld en service.

Zo fijn om een deskundige achter de hand te hebben die ook meteen je probleem onderkend.

Super bedankt Martijn.

Je bent een topper.

Beoordeling: ★★★★★

Piet

Martijn heeft nagegaan of er geen overbodige programma’s mee opstarten, of alle beveiliging goed staat. Zo heeft hij toch filevault ingeschakeld terwijl ik dat uitgeschakeld had omwille van vroegere slechte ervaringen. Hij heeft bestanden die her en der verspreid stonden over icloud en lokaal terug gebracht waar ze best thuis hoorden. Verder heeft hij een verwisselbare schijf geformatteerd waar ik niet in geslaagd was.

Ik ben tevreden over de tussenkomst.

Wicher Dam

Er zijn een paar problemen opgelost, ik had op de een of andere manier twee Apple accounts waar ik er maar een van gebruikte.

Ook Mac's hebben op een gegeven moment wat meer onderhoud nodig dan ik kan geven

En ook voor Mac's is het wel goed om een externe harde schijf te gebruiken voor back-ups, die zijn niet meer zo duur.

Beoordeling: ★★★★★

Michel Althoff

Mijn I-mac is inmiddels 14 jaar oud , draait geen updates meer, maar doet t nog prima; desalniettemin wilde ik de pc toch eens een soort APK/grote beurt geven gezien het feit dat er nog nooit wat aan gedaan is .

Martijn belde op afgesproken tijdstip en zelfs toen een uur niet genoeg was, belde hij mij later terug om de klus af te maken . Voelt nu weer veilig en de pc is keurig opgeschoond en ontdaan van oude niet meer nodige bestanden

Beoordeling: ★★★★★

Verry van Rossum

Verry van Rossum

Mijn iMac kon absoluut niet meer worden opgestart, ook nadat ik een aantal herstel mogelijkheden had geprobeerd.

Te einde raad de hulp van Martijn ingeroepen.

Via de telefoon heeft hij mijn geholpen. Dat bleek overigens niet eenvoudig want het probleem was vrij hardnekkig.

Na van alles geprobeerd, te hebben lukt het na een dag nog niet.

Nadat hij er nog eens een nachtje over geslapen te hebben heeft hij nog een aantal suggesties gedaan.

Uiteindelijk is het gelukt en kon ik de back-up weer overzetten en werkt de iMac weer als vanouds.

Fijn als je iemand kunt raadplegen die op een heel plezierige wijze en met een eindeloos geduld je helpt je probleem op te lossen.

Beoordeling: ★★★★★

Walter

Martijn heeft vandaag onze 10 jaar oude IMac op geschoond. Vooral de programma’s die niet meer nodig zijn of vervangen is die te verwijderen.

Ook gekeken naar de veiligheid van onze IMac. Deze was op zich up to date alleen deze zal later niet meer verder geüpdatet worden.

Martijn heeft advies gegeven dat je bepaalde sites in de gaten moet houden!!

Voor de rest is IMac nog heel goed te gebruiken voor wat we ermee willen gaan doen.

Om een nieuwe kopen met alle nieuwste beveiliging en betere software vonden we toch wel behoorlijk veel geld, toen kwam Martijn met een andere optie.

Deze zullen we zeker in onze gedachten houden wanneer wij toch overgaan naar een nieuwe computer.

Beoordeling: ★★★★★

John

Je hebt me prima geholpen door alle instellingen na te lopen en een juiste oplossing te kiezen om mijn problemen op te lossen. Dank je wel daarvoor en ik hoop dat ik nu weer vele jaren zonder jouw hulp met veel plezier kan werken met mijn Mac. Maar als ik er niet uit kom weet ik je mailadres weer te vinden!!!

Beoordeling: ★★★★★

Antonius

Ik merk duidelijk dat je veel inhoudelijke kennis hebt. Ik denk ook wel dat je me goed hebt geholpen, maar je gaat soms zo snel dat ik je niet helemaal kan volgen. Bovendien zal nog moeten blijken of het 'hangen' van de computer verholpen is door je acties van vandaag. Ik heb in ieder geval weer een heel stuk opslagruimte vrij. Dank daarvoor. Ik heb er zeker wel vertrouwen in dat, wanneer ik echt een probleem heb, ik bij jou goed terecht zal kunnen.

Beoordeling: ★★★★

Tako van MarySol Camperpark

Tako van MarySol Camperpark
Hebt met me meegedacht om een geschikt (lees eerder) moment te pakken om mij te helpen. Je belde steeds keurig op tijd. Uiteindelijk prima opgelost.

Beoordeling: ★★★★★

Pieter Klinkenberg-CNB Enterprises BV.

Pieter Klinkenberg-CNB Enterprises BV.

Mijn aanvraag voor assistentie bij Time Machine (Backup) en onderhoud van Laptop is prima verlopen.

De tip over FireVault vond ik erg goed, dat kende ik nog niet en heeft me aan het denken gezet die in te schakelen, vooral als je ook bedrijfsmatig werkt is dt een geweldige extra beveiliging.

Verder duidelijke uitleg over andere items op mijn laptop en de eventuele correcties in programma's en "opruim" werk.

Een uurtje Martijn laten sleutelen aan de Macbook is zeker welbesteed en kan ik Apple gebruikers van harte aanbevelen. Doe het bedrijfsmatig dan kan je de kosten op je bedrijf boeken.

Maar als particulier zeker ook de moeite om dit een keer uit te laten voeren.

Enig - puntje was de spraak verbinding via mobiel, maar dat gaf Martijn zelf al aan, dat gaat verbeterd worden.

Verbinding computer>computer liep prima.

Beoordeling: ★★★★★

Huib van der Burg

computer gecheckt, vragen beantwoord

Beoordeling: ★★★★★

Marie

Hallo Martijn,

Je hebt mij goed en deskundig geholpen met het verwijderen van de ongewenste zoekmachine 'BING'. Ook nog een kort advies over een nieuwe mini-Imac met los scherm en op de valreep ontdekten we dat mijn externe harde schijf al enige tijd geen reserve kopie had gemaakt.

Dankjewel!

Groeten, marie

Beoordeling: ★★★★★

Johan Barendrecht

adequaat, to the point en ook TIJDENS sessie nog wat nuttig vraag/antwoord heen en weer met advies voor ev. in "toekomst"

Beoordeling: ★★★★

Georges Wuyts

Het onderhoud was punctueel op het afgesproken uur.

Vervolgens werden diverse problemen besproken zoals backups maken met Time Machine en de bestaande externe harde schijven werden besproken en gecontroleerd.

Evenals hoe je sleutelhanger gebruiken en uitkuisen.

Aan het houden van een dubbel Apple ID is er geen oplossing gezien Europa dit juridisch nog niet toelaat

Bij het versturen van mail had ik ook een probleem dat nu opgelost is

En dan hebben we nog gesproken of Foto en de bibliotheek , maar toen was de tijd om en zullen we opnieuw moeten afspreken.

Ik kan iedereen aanraden die problemen heeft Marijn te contacteren. Hij is een fijne kerel

Bedankt voor de hulp'

Beoordeling: ★★★★★

Royal Academy of Dance. GvdH

Zoals de 1ste keer weer goed geholpen door Martijn!

Mijn Mac mini uit 2012 loopt weer als een zonnetje (mocht die kunnen lopen).

Serieus; deze schoonmaakbehandelingen zijn echt aan te raden.

Beoordeling: ★★★★★

Tankstation voor Mensen

Tankstation voor Mensen

Martijn is expert en blijft zoeken totdat hij het probleem heeft gevonden.

Hij haalt alles uit de kast om je te helpen.

Ons probleem had hij dit keer binnen een half uur opgelost.

Hij is klantgericht, vriendelijk en betrouwbaar.

Beoordeling: ★★★★★

Sandra

Ik ben goed geholpen door Martijn. Mijn mac is al heel oud, maar toch alles even goed nagekeken en nog wat praktische tips gehad.

Beoordeling: ★★★★★

Jan van der Steen

De antwoorden op mijn vragen waren duidelijk en de afwikkeling daarvan via het scherm op afstand ging zichtbaar makkelijk.

Erg behulpzaam met tips.

Gewoon top!

Beoordeling: ★★★★★

Judith Winterkamp

Martijn is snel en efficiënt, vriendelijk, correct en betrouwbaar. Geweldig prettig om hem te 'hebben' als ik vastloop met mijn systeem.

Beoordeling: ★★★★★

Ilonka de Beer - Sandalfon Sustainability

Prettig zoals Martijn meekijkt en meedenkt. Geeft vertrouwen in mijn computer en zorgt ervoor dat ik weer langer verder kan met mijn systeem. Het is duidelijk verder geoptimaliseerd.

Beoordeling: ★★★★★

Joop Westerhof

Precies op de afgesproken tijd ging de telefoon om mijn Mac in te stellen voor hulp op afstand.

En ja..... ik ben dik tevreden.

Dankjewel Martijn!

Beoordeling: ★★★★

Petra Claas

Mijn computer is van supertraag weer heerlijk snel geworden.

Vooraf al duidelijk in de mailwisseling wat wel en wat niet kon.

Keurig op tijd, duidelijk in uitleg en precies het resultaat wat was beloofd.

Dank je wel.

Beoordeling: ★★★★★

Maud

Fijn gesprek gehad. Ik kan met al mijn vragen aan de slag.

Als ZZP-er moet ik al mijn beslissingen mbt ICT zelf nemen en dan weet ik soms gewoon niet wat wijsheid is.

Goed om met Martijn te kunnen nadenken hoe ik zaken moet aanpakken.

Beoordeling: ★★★★★

Frank Boeren

Martijn heeft mijn computer overgenomen om de TimeMachine op de NAS in te stellen. Binnen een tijdsbestek van 10 à 15 minuten had Martijn alles op de juiste manier ingesteld waardoor het probleem is opgelost dat ik geen backups via TimeMachine op mijn NAS kon maken.

Beoordeling: ★★★★★

Louis Schrijvers

Het is erg goed werken met Martijn.

Je deelt het scherm en je ziet hem werken maar tegelijkertijd voert hij ook een gesprek met je dat veel breder is dan alleen de taak waarvoor je hem inhuurt.

Dat maakt dat je met veel waardevolle informatie de verbinding weer beëindigd.

Mijn MacBook is opgeschoond en dat is een prettig gevoel. Ik hoefde de deur niet uit en hoefde de computer nergens achter te laten. Ideaal.

Beoordeling: ★★★★

Olav Wilgenhof

Martijn is kundig en behulpzaam zonder enige vooringenomenheid.

Er is in principe altijd een oplossing voor een probleem, ook al is dat probleem niet direct op de -in eerste instantie- gewenste wijze op te lossen.

Martijn is punctueel (stipt op tijd), snel en creatief in het vinden van een oplossing.

Enige puntje: hij is soms per telefoon niet heel goed verstaanbaar, dat zal te maken hebben met het feit dat ie op speaker staat.

Al met al zeer tevreden over zijn vaardige assistentie.

Beoordeling: ★★★★★

Marianne Nooitgedagt

Goed advies hoe mijn pc sneller kon worden, goed advies wat daarvoor aan te schaffen. Gezorgd dat alles op de andere schijf kwam te staan.

Andere vragen beantwoord zodat ik nu met meer plezier achter mijn pc zit.

Beoordeling: ★★★★★

John

Op zeer vakbekwame wijze beide Macs gecontroleerd op onvolkomenheden. Daarnaast enkele goede adviezen gekregen.

Top Martijn !!

Beoordeling: ★★★★★

Eugène van Loo

Na een eerdere mailwisseling hebben we een afspraak gemaakt om het ervaren probleem en enkele overige vragen te bespreken.

Martijn heeft mij gebeld, mijn computer overgenomen en een aantal aanpassingen gemaakt.

Ik was bekend met Windows en Office maar erg gecharmeerd van het uiterlijk van Apple.

Ik heb in het verleden veel geleerd van Martijns website, nieuwsbrieven en YouTube filmpjes.

Na een uitstapje via Parallels desktop ben ik momenteel helemaal over op Mac OS.

We hebben een geanimeerd gesprek gehad en veel dingen kunnen bespreken.

Ik heb veel tips gekregen over hoe te handelen als zich in de toekomst soortgelijke problemen voordoen.

Ik was blij en tevreden over het contact.

Beoordeling: ★★★★★

hansfransenarchitect

Mijn Apple is verschoont en belangrijk advies over progamma's ter beveiliging.

Zeer helder, vriendelijk en begrijpbaar uitgelegd.

Het voelde heel goed en professionele behandeld.

Beoordeling: ★★★★★

Harm van Unen

Martijn heeft me heel goed geholpen! M'n email probleem snel opgelost en m'n timecapsule functioneert ook weer als vanouds.

Zeer kundig en snel geholpen.

Martijn is een vakman.

Beoordeling: ★★★★★

Zofia

Hallo Martijn, ik wil je bedanken voor de goede service. mijn Mac doet het prima weer. Backup is goed gedaan, time machine werkt weer. Jij bent heel professioneel bezig, ben heel blij dat ik weer alles onder controle heb met mijn Mac. groetjes, Zofia

Beoordeling: ★★★★

Jan van der Steen

Op het afgesproken tijdstip werd er contact gelegd. Apple Coach begreep snel het probleem en ging voortvarend, transparant en oplossingsgericht aan het werk.

Beoordeling: ★★★★★

Marten Disberg Coaching & Counseling

Ik ben zeer goed geholpen. De Mac doorgelicht, opgeruimd waar kan en goede adviezen ontvangen met betrekking tot zowel de soft- als de hardware. Duidelijke uitleg over Martijn gaat doen, waarom e.e.a. zo werkt als het werkt. Duidelijk wil zeggen dat ik het ook als leek kan begrijpen. Vriendelijke als adequate hulp. En... betrouwbaar op de afspraak!

Beoordeling: ★★★★★

Aad Ras

Afspraak maken, op tijd contact maken, het meekijken in mijn mac, alles verliep gladjes. Al mijn vooruit gestelde vragen zoals melding dubbele agenda posten, het automatisch op alfabet zetten van mijn favoriete websites, instellen van de back up, last pass gebruik en nog wat vragen werden probleemloos beantwoord. Ook het geïnstalleerde schoningsprogramma heeft goed zijn werk gedaan. Het geplande uur was snel voorbij maar Martijn doet en deed daar in het geheel niet moeilijk over. Door omstandigheden ben ik wat laat met mijn revieuw en heb Martijn nog vragen na de sessie gesteld. Ook nu maakt hij nog tijd vrij om de later opgeborrelde vragen te beantwoorden. Al met al een prima ervaring en voor mij een beter computer gebruik.

Beoordeling: ★★★★★

Michel

Eerste keer hulp ingeroepen van Martijn van Applecoach. Alles ging lekker vlot en was snel oplossing voor mijn probleem. Als ik nog een keer iets heb vraag ik Martijn weer. Handig dat hij op afstand inlogt en meteen je probleem oplost. Aanrader!

Beoordeling: ★★★★★

Kitty

Eerst per mail goed advies gekregen ten aanzien van vervangen iMac. Na aanschaf heb ik zelf het meeste kunnen omzetten maar er bleven nog een paar "losse eindjes". Heb een telefoon afspraak met Martijn gemaakt en binnen een half uur waren de problemen snel en ter zake kundig opgelost.

Beoordeling: ★★★★

Gisela

Prima geholpen met een macbookpro van 2015. Deze voorzien van de nieuwst mogelijke software, zodat de laptop nog een tijd mee kan. Heel blij mee!

Beoordeling: ★★★★★

Marianne van der Bijl

Rustige en duidelijke begeleiding waarna je zelf weer aan de slag kunt met de problemen die je tegengekomen bent.

Ga over een tijdje zeker weer nieuwe afspraak maken om weer nieuw tegengekomen problemen op te lossen.

Beoordeling: ★★★★★

Roos van Uden

We hebben bekeken waarom timemachine de backups niet voltooid. Alles doorgelopen en alles was eigenlijk goed ingesteld op enkele kleine dingen na. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat het moet liggen aan de timemachine schijf. Wissen van deze schijf leverde al problemen op. Nieuwe timemachine gaat het dus worden. Ik mag Martijn dan ook nog benaderen als de installatie daarvan niet helemaal goed verloopt.

Beoordeling: ★★★★★

Dorothé Swinkels

Je hielp me bij een activiteit waar ik nogal nerveus van wordt en jij beheerst de noodzakelijke handelingen zo volledig dat je rust bij het doen van de handelingen mij veel vertrouwen geeft.

Ik kon je ook makkelijk bereiken voor een klein probleem dat zich nog voordeed.

Beoordeling: ★★★★★

Steef

Geweldig goed geholpen, op een zeer rustige manier. Ook uitgebreide informatie wat te verwachten en wat te doen voor da afspraak, kortom aanrader!

Beoordeling: ★★★★★

Sander Krietemeijer

Met Martijn mijn iMac even helemaal opgefrist. Helemaal prima.

Advies om hem sneller te maken door een nieuwe SSD kaart te gebruiken, veel oude rommel opgeruimd, vragen kunnen stellen over programma’s en Martijn heeft geen belangen zoals andere bedrijven dat vaak wel hebben als je om hulp vraagt.

Kortom, goed geholpen

Beoordeling: ★★★★★

Frans Smit

Prima geholpen, geen grote problemen ontdekt. Ik moet nog ervaren of mijn computer sneller is geworden.. maar het belangrijkste vind ik dat hij veilig is.

Bedankt Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Rob

Duidelijke uitleg wat de te volgen stappen waren om het probleem op te lossen. Deskundige beantwoording van vragen die ik stelde met bovendien wat extra informatie over het hoe en waarom erachter. Tevreden!

Beoordeling: ★★★★★

Marcel Beeckelaers

De Hulp van Martijn Applecoach , was perfect overname van mijn computer ging vlot kon alle bewegingen volen terwijl we aan de telefoon waren om vragen en reactie te geven.

Dit is zekers bij een echt probleem een aanrader , mijn probleem met muziek naar iPhone kon alleen door een IT specialist als Martijn opgelost worden .

Dus niet twijfelen bij echte Apple problemen , Martijn Applecoach is de oplossing .

Dankbaar dat ik Martijn kon inschakelen .👍👍

Beoordeling: ★★★★★

Judith

Ik had een halfuurtje ingepland bij Martijn. Maar, de hulpvraag was blijkbaar zo eenvoudig dat Martijn me een mailtje stuurde. Hij beschreef duidelijk wat ik moest doen om mijn probleem op te lossen. Het halfuurtje hoefde dus niet door te gaan. Super service vind ik dat. Bedankt, Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Ed Abeln

Jouw reactie op mijn gemelde trage iMac, waarvan geheugen vrijwel vol was, was direct heel bruikbaar. Ook jouw begeleiding in installatie van nieuwe geheugen: SSD én een back-up schijf was voor mij, als betrekkelijke computer-'digibeet', heel toegankelijk en effectief. Boven alles wil ik echter graag de opgewekte en duidelijke begeleiding van Martijn roemen als heel toegankelijk en persoonlijk. Geen vak-jargon. Ik wil hem graag aanbevelen.

Beoordeling: ★★★★★

Modehuis Beermann BV

Martijn heeft ons prima geholpen. Zijn deskundigheid maakt het dat problemen efficiënt en goed opgelost worden.

Beoordeling: ★★★★★

Rick

Je hebt me prima geholpen!! Alles uit de kast moeten trekken om de versnelling voor elkaar te krijgen, zelfs tot in de avond nog contact gehad.

Op dag één nog niet het gewenste resultaat behaald. volgende dag verder gegaan, uiteindelijk een prima resultaat. Computer werkt nu "als een nieuwe" !!

John J.N.L. Hulp-Buro

Mijn zakelijk en privé mailadres "liep door elkaar" en zelfs Martijn had toch enige moeite om het probleem te achterhalen, maar zoals iedere keer als je hem nodig hebt lost hij het op.

Beoordeling: ★★★★★

Con

Ik had wat problemen met mijn IMac, traag reageren en af en toe wat opstart problemen.

Afspraak met Martijn gemaakt om dit te onderzoek en mogelijk op te verhelpen.

Martijn, keurig op tijd belde op heeft de besturing van de IMac overgenomen.

Tijdens het onderzoek geeft Martijn duidelijk aan wat hij aan het doen is zodat je je niet als een….gaat voelen.

Na het onderzoek geeft Martijn een evaluatie en advies.

De manier van werken van Martijn vond zeer prettig.

Con

Beoordeling: ★★★★★

Jan de Blaaij

Super. Mijn IMAC is beduidend sneller dankzij de installatie van de externe SSD, en de hulp van Martijn is geruststellend, deskundig en onmisbaar. Afspraken worden correct nagekomen en de communicatie is erg prettig. Mijn IMAC kan weer jaren mee.

Beoordeling: ★★★★★

Carin Voskamp

Martijn, je hebt me fantastisch en supersnel geholpen met mijn supertrage iMac. Ik begrijp niet waarom ik zo lang heb gewacht om jou in te schakelen. Afspraak inplannen, heldere instructies hoe je het beste de afspraak kunt voorbereiden en voor je het weet is je probleem opgelost.

Beoordeling: ★★★★★

MESSOR

Na de teloorgang van Time Capsule steeds problemen met de Time Machine backups.

Martijn zoekt vlot uit waarom het na de diverse Apple-updates net meer goed loopt en weet het op afstand weer vlot op te lossen. Betrouwbare online hulp.

Beoordeling: ★★★★★

Hans Duurkoop

Mijn iMac was al zeer lange tijd uiterst traag en liep bij programma's als Mail en Safari stelselmatig vast (geen verbinding).

Ten einde heb ik applecoach Martijn Engler benaderd, die adviseerde de harde schijf te vervangen door een externe SSD. Met zijn hulp is dat uitgevoerd en het resultaat is verbluffend. Mijn iMac is weer heerlijk snel en het is weer een plezier om zo te kunnen werken.

B.A.G. Architecten

Hulp was uitstekend ! Coach staat ver boven de stof en was daarnaast ook geduldig en nam de tijd

Beoordeling: ★★★★★

Marjolein Schouten Consult

Snel en accuraat werk

Beoordeling: ★★★★★

Angelique van Dam

Martijn heeft mij nu al een paar keer heel efficient geholpen om mijn oude Mac op de rit te houden. Hij is zeer professioneel en heeft verstand van zaken!

Beoordeling: ★★★★★

Gijs van GijsBouw

Je kwam deskundig over. Ik heb er vetrouwen in dat mijn computer nu weer goed functioneerd.

Verder vind ik het positief dat ik een uitgebreid antwoord kreeg op een vraag nadat je mijn computer hebt opgeschoond. Dus zonder dat hier weer een factuur tegenover stond toch gewoon goese service. Dank daarvoor.

Ik zou je aanraden aan mensen in mijn omgeving.

Beoordeling: ★★★★★

Ruud van Dijk

Martijn gaat door tot er een oplossing is.

Helpen op afstand ging is goed verlopen.

Enige probleempjes werden snel opgelost.

Beoordeling: ★★★★

Manon van Bamboo Bouwadvies

Prima geholpen met back-up and update OS.

Beoordeling: ★★★★★

Jan ten Klooster

Mijn fotobibliotheeek synchroniseerde niet meer met iCloud. dat betekende dat ik de foto's gemaakt met mijn iPhone niet op mijn MacBook kon zien en vice versa. Ook na een advies per e-mail lukte het me niet. Dus de AppleCoach ingeschakeld. Het contact verliep vlotjes, en toen Martijn de wijze van oplossen aandroeg dacht ik: waarom bedacht ik dit niet zelf? Maar het probleem bleek toch hardnekkiger dan het leek. Dat was me niet gelukt. Gelukkig lukte het Martijn wel en ik kon goed volgen welke stappen hij zette om het probleem op te lossen.

Eind goed al goed. Binnen 50 minuten heeft hij het gefikst.

Beoordeling: ★★★★★

Willy

Ik ben super goed geholpen . Je hebt op een rustige en duidelijke manier uitleg gegeven en de problemen imac opgelost.

Beoordeling: ★★★★★

Giovanne de Legé

Heel fijn Martijn, om door jou vlot en efficient geholpen te worden!

Beoordeling: ★★★★★

Babs

Ja zeer goed geholpen. Duidelijke uitleg.

Beoordeling: ★★★★★

Christine Hermens

Helder, goede communicatie, vragen goed beantwoord en de juiste oplossingen aangeboden/uitgevoerd.

Beoordeling: ★★★★★

Dietist Steinmeijer

Voldoende tijd en duidelijke uitleg op mijn vragen.

MacBook functioneert weer zoals ik het graag heb.

Bij een volgend probleem zal ik de hulp van Martijn zeker weer in schakelen.

Beoordeling: ★★★★★

Martine & Annick

Eindelijk zijn we verlost van een hoop frustratie ivm onze I Mac !

Martijn heeft dit op drie kwartier opgelost en na de sessie en de update hebben we nog een paar WhatsApp’s gestuurd en nu is alles terug picobello!

Echt een aanrader als je er zelf niet meer uitgeraakt!

👍🏼👍🏼

Beoordeling: ★★★★★

Frank B.

Ik heb Martijn gevraagd voor hulp m.b.t. het instellen van de TimeMachine voor op mijn iMac24 en McBook Air.

Martijn heeft mijn computers op afstand overgenomen en een ander opnieuw ingesteld zodat ik van beide apparaten een TimeMachine dagelijks wordt gemaakt naar mijn Nas. Zo heb ik van elke dag een backup van beide computers/apparaten.

Tevens heet Martijn beide computers zo ingesteld (op mijn verzoek) dat beide apparaten onderling worden gesynchroniseerd. Zo kan ik ten alle tijden aan mijn laatste gemaakte bestanden en maakt het niets uit of ik nu inlog op mijn Mc Airbook of op mijn iMac24. Ik ben op beide apparaten up to date.

Wel moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat als ik deze instellingen zelf opnieuw zou moeten instellen, dat mij dat niet gat lukken. Daarvoor gaat Martijn te snel door de instellingen. Dus als er iets mis gaat dien ik wederom dan ten rade gaan bij Martijn.

Beoordeling: ★★★★★

Ernst Rijvordt

Ik was de toegang tot documenten kwijt die bleken doorgekoppeld te staan naar Dropbox. Ook downloads werkte niet meer en ook had ik nog wel One Drive Bestanden maar geen werkende One Drive App meer.

Martijn heeft alles weer werkend gekregen.

Beoordeling: ★★★★★

Hans van Dijk

Je hebt mijn computer goed doorzocht op malware en geholpen met het uitvinden waarom mijn computer niet precies doet wat je er van zou mogen verwachten. En ik heb goede tips gekregen waar ik verder mee kan. We hebben niet alles op kunnen lossen binnen de voorgenomen tijd maar wel wat binnen de mogelijkheden van dat moment kon.

Beoordeling: ★★★★

Liz Lee

Martijn, je hebt me ontzettend goed geholpen met mijn i-Mac.

Mijn Mac is helemaal weer perfect.

Zonder jou hulp zou mijn i-Mac op de schroothoop belanden.

Je kan goed en rustig uitleggen wat ik moest doen.

Nogmaals 100x, nee 1000x bedankt voor je hulp.

Ik zal je zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen.

Je bent een echte specialist.

Beoordeling: ★★★★★

Willy

Heel goed geholpen. Ook bijzonder begrijpelijk werd alles uitgelegd.

Het probleem werd snel en vakkundig verholpen!

Beoordeling: ★★★★★

Erwin

Was al 2-3 jaar op zoek naar iemand die muziek op een iPod nano kon veiligstellen. Deze muziek was van een dierbare overleden vriend. Hierop bij Applecoach(Martijn) een afspraak gemaakt voor een telefonisch consult. Geeft duidelijke uitleg alvast in mails zodat je computer gereed is als Martijn belt. Nadat de nodige links waren geïnstalleerd heeft Martijn, perfect alles weten te regelen op mijn verzoek, Martijn is voor mij een echte kanjer en een expert op het gebied van Apple. Mocht ik in de toekomst vragen hebben zal ik zeker weer met Applecoach contact leggen en aanbevelen bij anderen. Nogmaals bedankt Martijn.

Beoordeling: ★★★★★

Sjaak Korsten.

U hebt mij goed geholpen, mijn computer gecontroleerd en tot de conclusie gekomen dat alles OK is.

Verder heeft u mij diverse bruikbare adviezen gegeven.

Ik ben uiteraard zeer gerust gesteld

Beoordeling: ★★★★★

Sjoerd Postma

Wat ik moest doen als voorbereiding duidelijk in mail. Op tijd werd gebeld. Mac geoptimaliseerd door Martijn en bestand gevonden dat derde van SSD in beslag nam (140GB). Bleek oud filmbestand te zijn. Uitgelegd hoe daarmee om te gaan en eventueel te verkleinen. Verder veiligheid van Mac aangescherpt. Duidelijke uitleg op diverse vragen van mijn kant. Zeer tevreden.

Beoordeling: ★★★★

Norbert Verspaij

Norbert Verspaij

De hulp van Apple🍏Coach voor het oplossen van een dringend APPLE➕iCLOUD🍏ID・issue is mij zeer👌goed bevallen en geluk🙏kig is er geen muziek🎶data verloren gegaan.

In eerste instantie kwamen we niet echt verder omdat het toch een vrij 'speciaal・issue' bleek te zijn, Martijn bleef echter rustig en met een gezonde dosis creativiteit, flexibiliteit en doorzettingsvermogen is het uiteindelijk toch gelukt.

Op basis van deze aangename ervaring maar ook door het prettige persoonlijk contact met Martijn・Engler kan ik de hulp/duskundigheid van Apple🍏Coach iedereen aanbevelen...

Beoordeling: ★★★★★

BenC van den Brink

BenC van den Brink

Vandaag heeft mijn MacBook Pro een onderhouds check door Martijn gekregen ,

van bijna volle 500 GB naar ± 360 GB vrije ruimte , kijk daar kan je wat mee !

Heel rap en adequaat geholpen zonder TE rap maar op een rustige kundige wijze alles doorlopen .

Beoordeling: ★★★★★

Bernd Wouthuysen

Nou kan ik best goed overweg met mijn Mac (vind ik zelf)

Maar heb in dat uurtje met Martijn heel veel geleerd én weer een schone en snelle laptop.

Precies, nee méér dan ik wilde.

Zoiets van " waar je niet naar zocht maar toch vond"

Waar ken ik dat van?

Beoordeling: ★★★★★

Dick Hitzert

Was een vlotte en nauwkeurige onderhoudsbeurt van mijn iMac waarbij ik weer het nodige heb bijgeleerd over de Mac.

Beoordeling: ★★★★★

michel barendse

Erg prettig in omgang, maakt deskundige indruk; probleem met accountinstelling waarvan het niet lukte het op te lossen bleek ook voor applesupport niet (direct) oplosbaar.

Beoordeling: ★★★★

Loes Venema

Loes Venema

We zijn meer dan goed geholpen! Gelukkig geen gekke dingen aan de hand, maar het voelt toch wel heel erg prettig als je weet dat er goed en deskundig naar de computer gekeken is.

Wat een kennis en wat een ervaring!

Er werd ook duidelijk verteld wat er ging gebeuren, het voelde gewoon heel erg vertrouwd en dat is het ook.

Dankjewel, Martijn, voor je tijd en je hulp!

Beoordeling: ★★★★★

Maat WerkBorden

Het is fijn om te weten dat mijn computer in orde is en er geen rare dingen op staan. Ook een aantal vragen zijn goed beantwoord.

Beoordeling: ★★★★

Joke Scholtens Weert

Probleem: bij installatie nieuwe iMac bleek de zoekfunctie van de e-mail in de oude versie van Outlook niet meer te werken. Ik wilde de nieuwe versie (nog) niet gebruiken, omdat mijn mapjes niet meeverhuisden bij een eerdere poging. Martijn heeft ervoor gezorgd dat alles netjes gemigreerd is naar de nieuwe Outlook inclusief al mijn mapjes (hij heeft ze tussentijds bewaard). De zoekfunctie bij de nieuwe Outlook bleek wel te werken (wat hij tevoren had gecheckt), zodat ik twee vliegen in één klap had.

Verder heeft Martijn me geholpen met het overzetten van mijn foto's naar de Cloud, er rekening mee houdende dat alle oude foto's niet op mijn telefoon zouden binnenkomen omdat dit te zwaar qua geheugen zou zijn.

Alles bijenkaar genomen heeft Martijn mij met beide problemen supergoed geholpen.

Dank!

Beoordeling: ★★★★★

Ton Smits

Na 1 uur het systeem doorlopen en enkele aanpassingen gedaan. Ook meteen een paar adviezen gekregen over de gestelde vragen.

Beoordeling: ★★★★

Fred van Dijk

Ik ben in bezit gekomen van een oudere iMac. Bedoeld om wat eerste ervaring op te doen met Apple naast 30+ jaar met MSWindows te hebben gewerkt. De iMac bleek niet vooruit te schoppen. Gezocht naar advies en direct fantastisch op weg geholpen door Martijn. Nieuwe SSD geïnstalleerd, uurtje telefonische support en machine draait weer als nooit tevoren ;-). Super bedankt Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Aline Doornhof

Ik vond het fijn meer te weten te komen over mijn Macbook. Je was heel duidelijk en geduldig. Ik heb veel geleerd. Ik zal je zeker weer benaderen. Of het probleem helemaal weg is moet nog blijken maar ik zie wel dat ik nu meer ruimte heb. Mijn mail werkt echter nog niet goed dus misschien spreek ik je binnenkort nog een keer.

Beoordeling: ★★★★★

Jotika Verdel

Vanwege problemen met mijn Macbook besloot ik Martijn te vragen voor een scan. Hij heeft het professioneel aangepakt, al te beginnen bij de voorbereiding. Een goede uitleg van wat ik kon verwachten en wat ik vooraf moest doen.

Tijdens het uiteindelijke onderhoudscontact heeft hij goed gekeken of er bijzondere zaken waren die de problemen die ik had, konden verklaren. Die heeft hij zeker gevonden. Een paar zaken zijn wat anders ingesteld, en dat gaat hopelijk helpen. Eigenlijk ervaar ik nu al dat de performance beter is geworden.

Na de scan was er nog tijd om wat vragen te stellen.

ik was erg tevreden over het contact, en heb weer vertrouwen in mijn MacBook. En mocht ik weer problemen hebben, dan zou ik zeker Martijn weer om hulp vragen.

Beoordeling: ★★★★★

Henk

Correcte en goede service, waarbij de regie bij de klant blijft.

Beoordeling: ★★★★

Judith Winterkamp

Ik ben ongelooflijk blij dat ik Martijn 'gevonden' heb. Problemen met mijn iMac? Tot nu toe heeft Martijn elk probleem gefixt. En op een relaxte, vriendelijke en betrouwbare manier. Thanks, Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Remko Dijkman

Deskundige, pragmatische, vriendelijke en flexibele aanpak en oplossingen. Zeer goed door geholpen en resultaat behaald.

Beoordeling: ★★★★★

Egbert - B&B laPerledeAnrosey.nl

Egbert - B&B laPerledeAnrosey.nl
De Mac uit 2015 was behoorlijk traag geworden met allerlei narigheden als gevolg voor onze reserveringen, als traag ladende mail en langzame applicaties. Door de hulp van Martijn hebben we nu met een externe harde schijf weer een lekker werkende computer die misschien nog een paar jaartjes mee kan in onze B&B.

Beoordeling: ★★★★★

De heer Borgers

helder, vakkundig, to the point en servicegericht.

Beoordeling: ★★★★★

John

Prima hulp gehad en de problemen kwamen vanzelf en snel naar voren.

Beoordeling: ★★★★★

Con Vermeulen

Martijn werkt op een manier die je direct pakt.

Duidelijk, begrijpelijk en persoonlijk.

Neemt de tijd om problemen of de hulp bij een specifiek vraag een oplossing te vinden en lukt meestal voor 100%.

Beoordeling: ★★★★★

Stella van der Maat

Stella van der Maat

Perfect geholpen door Martijn bij het instellen van TimeMachine en daarbij ook nog eens in duidelijke (leken)taal. Ook de voorbereidende uitleggevende mailtjes waren top en werden door mij zeer gewaardeerd. Het feit dat ik ook enorm snel terecht kon zorgde voor de hoogste waardering.

Voor herhaling vatbaar. Dank Martijn

Beoordeling: ★★★★★

John Courtens

Mijn probleem met (her) inrichten Time Machine (voorheen gebruikt voor 1 iMac en 1 MacBook Pro en nu voor 1 MacBook Air met 2 gebruikers) is perfect opgelost. Verder nog zeer waardevolle adviezen gekregen voor aanpassing van de “ infrastructuur “

M.a.w.: TOP

Beoordeling: ★★★★★

Conny van Rossem

Goed geholpen, probleem.opgelost.

Beoordeling: ★★★★★

hubert haenen

Martijn heeft plezierig en deskundig binnen een uur mijn computer problemen verholpen. Als je ziet hoe snel en zeker hij door de materie ‚raast‘ dan zie je daar een geweldig stuk ervaring aan het werk. Afspraak op de minuut en goede voorbereiding op de sessie door mail en instructie video. Zo‘n sessie, waarbij Martijn via het scherm van je computer regelt spaart veel tijd en dus ook geld. Het tarief dat hij berekent is totaal ok. Ik heb me ook weer gelijk als lid van zijn appleacademie aangemeld. daar valt ook veel te leren voor applefans.

Beoordeling: ★★★★★

Renaat

Prettig om hulp op afstand altijd paraat te hebben via Apple Coach.

Martijn is kundig, snel en geeft altijd heldere uitleg.

Beoordeling: ★★★★★

Beate

Stapsgewijs, duidelijk, doelgericht en vriendelijk! Erg goed geholpen.

Heel fijn!

Beoordeling: ★★★★★

Dik Bier

Uitermate tevreden. Snel en efficient.

Een aanrader !! Ik ga het zeker minimaal jaarlijks herhalen

Ook mijn NAS nog even nagekeken en een update gegeven.

Bedankt Martijn

Beoordeling: ★★★★★

Carla Venema

Carla Venema

Martijn heeft me heel fijn en ter zake kundig geholpen bij het installeren van mijn I Mac.

Ik zag er erg tegenop, maar door zijn rust en geduld en goede hulp zit ik nu te genieten van mijn I Mac!

Kan iedereen aanbevelen om hem in te schakelen, als je hulp hulp nodig hebt bij Apple apparaten!

Beoordeling: ★★★★★

Margot Postma

Mooi aan de voorkant geregeld, precies op tijd, alles gedaan binnen de tijd. Duidelijk hardop denken en mij meenemen in wat je aan het doen bent.

Beoordeling: ★★★★★

René Tenhagen

Het was een Ingewikkeld probleem dat Martijn met veel kennis en doorzettingsvermogen heeft opgelost

Beoordeling: ★★★★★

Uto

Efficient, duidelijk, to the point en, wat erg belangrijk is, problemen vakkundig opgelost. Dit alles met een zeer positieve instelling en goed luisteren naar de klant. Top

Beoordeling: ★★★★★

Tine van Wijk Art in Co

Goede zorgvuldige voorbereiding over wat ik kon verwachten. Stipte bewaking van de tijd. Soepel en snel de belangrijkste te checken issues doorgenomen. Flexibel anticiperend op mijn vragen. Duidelijk over de zaken die meer over Office of Microsoft gingen maar wel meegedacht. Vooruit denkend over mogelijk geschikt programma/app voor foto’s.

Beoordeling: ★★★★★

Hans Janssen

Perfect op tijd en vakkundig werk.

Goed advies wat je zelf nog kan doen

Beoordeling: ★★★★★

Frans

Martijn heeft mij uitstekend geholpen. Ik had een negental vragen/wensen die varieerden van controle van veiligheidsaspecten, bluetooth-verbindingsproblemen, printproblemen, het overzetten van oude naar nieuwe iphone tot adviezen m.b.t. aanschaf nieuwe laptop en/of ipad.

Martijn heeft al mijn vragen naar tevredenheid beantwoord en mij voorzien van genuanceerde adviezen. En dit alles binnen het afgesproken uur.

Martijn is in alle opzichten een professional, die ik bij toekomstige problemen zeker weer zal raadplegen.

Beoordeling: ★★★★★

Bojan Michiels van Kessenich

Martijn kent de materie uitstekend, is snel bij de kern van het probleem en helpt altijd vriendelijk. Fijn om als achterwacht te kunnen gebruiken!

Beoordeling: ★★★★★

Marja Ernst

Martijn heeft me echt heel erg geholpen! Ik had een hele lijst met allerlei vragen over mijn macbook en iphone, variërend van advies over grotere tot kleine dingen, zoals backuppen en handigheidjes rondom verschillende apps. Wat mij het meest hielp is dat Martijn het grote plaatje kent en de achtergrond kan uitleggen, en vooral ook: goed is in uitleggen :-) Kortom: Ik ben heel blij met je hulp!

Beoordeling: ★★★★★

Paul Imhoff

Paul Imhoff
Duidelijke uitleg en informatie verstrekking. Loopt alles na en geeft goede tips. prima aanpak. De MAC is weer up to date.

Beoordeling: ★★★★★

Willy Godelaine

Willy Godelaine
Ben zeer tevreden, adequate en snelle hulp

Beoordeling: ★★★★★

Tineke Poulino

Ik had probleem met het beheer van iCloud drive, deze is opgelost.

Beoordeling: ★★★★★

Sjoerd Postma

Goed geholpen. In aanloop naar scan duidelijk aangegeven wat ik kon verwachten. Mac is bekeken en er is duidelijk aangegeven wat je deed en waarom. Ook ontdekt welk bestand (300 gb)zoveel ruimte innam. Bleek een avi bestand te zijn. Verder bleek dat zaak redelijk op orde was. Mocht ik in toekomst weer vragen hebben, kom ik zeker bij je terug.

Beoordeling: ★★★★★

TvD

Uit angst voor verlies van waardevolle foto's heb ik de hulp van Martijn ingeroepen. Binnen een uur flinke opruiming van harde schijf, ca 90GB ruimte gewonnen met behoud van alle fotohistorie. Heerlijk gevoel.

Beoordeling: ★★★★★

Marjolijn Esser

Wat een geduld heeft Martijn! Het was zo'n rommeltje geworden op mijn Mac, dat ik er zelf niet meer uitkwam. In een uur tijd heeft hij de 4 grootste problemen opgelost, iets waar de gemiddelde behulpzame buurman echt niet uitkomt. Sterker nog, ik schaamde me diep en durfde er eigenlijk niemand meer om te vragen.

Nu doet alles het weer, en is aan mij de taak met behulp van de duidelijke filmpjes van Martijn Applecoach, zelf weer de boel netjes op porde te krijgen en te organiseren. Mét de wetenschap dat ik met een vraagje altijd terecht kan bij de geruststellende coach Martijn. Dank je wel!

Beoordeling: ★★★★

Claudia

Martijn heeft me kunnen helpen met het terughalen van 3,5 TB aan bestanden die stonden opgeslagen op 2 externe harde schijven. En ja, ik had keurig een backup van de backup gemaakt :-)

Maar die externe harde schijven kunnen dus gewoon ook kapot gaan. En als je pech hebt dat ze alle twee in korte tijd achter elkaar kapot gaan, dan zit je dus echt even met de handen in het haar. Gelukkig heeft Martijn door snel handelen alle bestanden kunnen redden, en dat schijnt ook niet altijd mogelijk te zijn. Héél blij mee!!

Beoordeling: ★★★★★

Robert Huisman

Robert Huisman
Martijn helpt heel vriendelijk en gaat systematisch door alle controle stappen heen, terwijl hij onmiddellijk reageert op vragen of aangeeft daar later op terug te komen. Aantal praktische zaken voor mij opgelost met goede tips en leermomenten. Heeft mij goed geholpen.

Beoordeling: ★★★★★

Math

Martijn heeft mij tot dusver prima geholpen. Geïnventariseerd wat nodig was om structuur aan te brengen in mijn bestanden en een actieplan opgesteld om uiteindelijk te komen tot een overzichtelijke data-opslag met automatische back ups. Ik heb er veel vertrouwen in!

Beoordeling: ★★★★★

Carina Mathot, Online Business Manager

Martijn heeft me in een uur tijd weer helemaal op weg geholpen. Nadat mijn mailbox steeds werd afgesloten vanwege te weinig ruimte, kon ik binnen enkele dagen terecht voor een check van mijn Mac en had Martijn snel achterhaald waar het door ontstond. Nu is m'n Mac weer flink opgeschoond en kan ik weer vooruit. Super dank Martijn!

Beoordeling: ★★★★★

Anita van der Pol

Ik had een probleem in de gegevensopslag van mijn iMac en kreeg het niet verholpen. Martijn heeft stap voor stap rustig en duidelijk uitgelegd wat ik moest doen om het euvel op te lossen en dit is gelukt! Martijn houdt er rekening mee dat je niet ervaren bent met oplossen van dit soort problemen en dat is heel prettig. Hij geeft waardevol advies en tips en na ons gesprek heeft hij mij een mail gestuurd met links naar de zaken die we hebben besproken. Martijn is een super EHBO die ik kan aanraden!

Ruud

Martijn heeft mij goed geholpen bij het nalopen van het systeem van de oude iMac.

Verschillende handelingen kon ik niet volgen omdat handelingen daar plaatsvonden in codes.

Frank Boeren

Martijn heeft mij super goed geholpen. Hij heeft voor mij op afstand de Nas opnieuw ingesteld en heeft mij uitgelegd welke functies ik in de NAS moet aanzetten en welke ik het beste kan uitzetten. Verder heeft hij de NAS weer gekoppeld met de TimeMachine applicatie zodat er dagelijks een Back-up wordt gemaakt.

Verder heb ik Martijn een kwestie voorgelegd dat betrekking heeft op namen/email adressen die ik ooit foutief heb ingetikt bij de agenda applicatie. Deze foutieve namen/emailadressen komen vanzelf naar voren als ik de eerste leert van de naam typ. Maar dan komt ook de foutieve naam/adres telkens terug. Helaas worden de email adressen van de kalander applicatie niet gekoppeld aan de lijst van de namen die gekoppeld wordt aan de namen/email adressen die vanzelf naar voren komen als je de eerste letters intypt. We hebben besloten om die namenlijst in zijn geheel voor de afspraken/kalender applicatie te wissen zodat de foutief ingetikte namen/email adressen zijn verdwenen zodat ik een nieuw bestand kan gaan opbouwen. De namen zoals in die contacten applicatie staan, zijn hierbij bewaard gebleven.

En tot slot heb ik Martijn een kwestie voorgelegd over Citrix Reciever. Dit is een applicatie dat het mogelijk om in de werkomgeving van mijn werkgever in te loggen zodat ik thuis kan werken. Martijn heeft mij laten zien waar ik instellingen verander zodat als ik inlog de Engelse taal niet meer als standaard taal heb. Na een aantal instellingen te hebben uitgeprobeerd en aangepast, ben ik nu verlost van die Engelse taal instellingen en wordt standaard weer de Nederlandse taal ingegeven.

Beoordeling: ★★★★★

José

Je hebt me prima geholpen met het veilig stellen van mijn Mac na een poging tot spoofing. Duidelijk toelichting waarom je een bepaalde actie wilde doen en ik vond het fascinerend om te zien en je te horen. Als dat geen passie is ……….

Ik vind het fijn dat er nu een bevestiging is dat alles gewoon in orde is. Mijn dank is groot.

Vriendelijk groet,

José

Beoordeling: ★★★★★

Ivan Letar

Prima hulp gekregen van Martijn. De voorbereiding was al dik in orde. Binnen een half uurtje wist ik waar het zoal ai deed. ( ai , vrij vertaald, is pijn).

Heel wat vervelende dingetjes zijn nu vervangen door aha , yes eindelijk of opgelost.

Beoordeling: ★★★★

Rik

Probleem met met maken van een Time Machine backup prima verholpen en goed advies over keuze van een externe SSD voor mijn fotobibliotheek, waarbij deze ook keurig meeloopt in de Time Machine backup. Dank Martijn.

Beoordeling: ★★★★★

Marcel Sorgeloos

Enkele dagen geleden in de late namiddag mijn PC op sluimerstand geplaatst, en na een uurtje terug verder willen werken, inkomende mail +- 50 mails ongelezen mails van de maand april.

Bij nakijken Vips en alle berichten weg bij iedere VIP kolom er naast ledig, in de Concepten staan meer dan 200 meldingen, vanwaar ??

Ik heb dan een mail gestuurd naar Martin, en deze heeft voorgesteld om mijn PC op afspraak over te nemen; hij ging bellen wat hij stipt heeft uitgevoerd.

Na een tijdje de pc over te nemen is alles terug in orde Vips teug en mails OK

Martin heeft dan ook een back-up systeem ingesteld op een aangesloten SSD waar ik nu alle mails simpel kan plaatsen.

Verder in foto's instellingen gemaakt zodat alle foto's die in een album staan niet meer te zien zijn in de dagelijkse beelden, knap werk.

Verder nog instellingen aangepast waar ik niets van kende.

Aan te raden wanneer er pc problemen zijn.

mvg Marcel

Beoordeling: ★★★★★

Stef Den Daas

Stef Den Daas
Probleem met mail is prima opgelost, alles doet het weer. Aanvankelijk was mijn idee 'even het wachtwoord resetten ' maar gaandeweg de sessie werd pas duidelijk dat door een combinatie van meerder factoren en instellingen de mail niet goed werkte. Martijn heeft alles goed kunnen instellen zodat nu alles weer naar behoren werkt!

Beoordeling: ★★★★★

Owen de Vries, OQ MKB advies

Fijn en goed geholpen door Martijn. Gevoel dat mijn computer systematisch, veilig en goed is opgeschoond. Ik kan verder met zijn tips.

Beoordeling: ★★★★★

Marga

Marga
Martijn je hebt me fantastisch geholpen, ik was totaal in paniek maar jij hebt het voor mij helemaal opgelost. Heel erg bedankt Martijn

Beoordeling: ★★★★★

Rita

IMac loopt zeer traag na update naar Sequoia heb applecoach om raad gevraagd

Heeft mijn pc doorgelicht en mij goede raad gegeven .

Daarna mail gekregen met de nodige oplossingen : aan mij om de de juiste beslissing te nemen daar er toch een zeker prijskaartje aan verbonden is.

Grote dank aan Martijn voor de snelle verstaanbare uitleg en controle pc

Indien er nog problemen zijn zal ik zeker terug contact opnemen het is een echte aanrader

Bedankt appelcoach

Rita

België

Beoordeling: ★★★★★

Jose Faber

Martijn neemt rustig de tijd en beantwoord op een zeer vriendelijke manier de vragen.

Beoordeling: ★★★★★

Lucas van Rossem

Martijn kent het Apple ecosysteem goed. Dat helpt goed als je, zoals ik, een relatieve digitale leek bent.

Afspraken worden snel ingepland en zijn effectief. Problemen worden op die manier snel opgelost.

En qua prijs: nette kostenberekening en ook vlot een factuur.

Aanrader dus!

Beoordeling: ★★★★★

Judith

Dankjewel voor je profi-hulp! Weer! Alleen al de wetenschap dat ik je kan benaderen en te weten dat je mijn Apple-problemen kunt oplossen is waardevol. Maar als het dan ook elke keer weer zonder slag of stoot gebeurt, ben ik echt heel blij!

Beoordeling: ★★★★★

Tiny van verWONDerZORG

Samen op expeditie om een microsoftmisterie op te lossen waar Microsoft zelf na 3 dagen zoeken, totaal geen idee had hoe mijn producten geactiveerd konden worden. Na bijna 2 uur alles geprobeerd te hebben, zijn we tot de conclusie gekomen dat microsoft een zootje gemaakt heeft van mijn 2 accounts waardoor gegevens verkeerd gerelateerd werden en dus nooit mijn officepakket op mijn nieuwe airbook kon geactiveerd worden.

De enige oplossing was een 3de account gebruiken en het pakket opnieuw aankopen en installeren en wonderwel werkte dit nu wel.

Dank u, Martijn, om mijn vermoeden te bevestigen en toch zoveel moeite gedaan te hebben om achter het probleem aan te gaan.

Beoordeling: ★★★★★

Rob Pot

Rob Pot

Martijn was mooi op tijd en we hebben een eerste aanzet gegeven om een beetje orde in de documenten mappen en foto mappen te creëren. Dit deed hij op rustige en vertrouwde manier. Veel ligt aan jezelf om orde en volgorde zelf te maken en er een systeem in te vinden, Hij heeft hiertoe een eerste aanzet gegeven.

Complimenten en de deskundigheid hoe hij zaken uitlegt e.d. alleen de tijd (een uur) was te kort om meer zaken door te nemen maar wellicht volgt er een volgende keer.

Beoordeling: ★★★★

Gert Leurink

Gert Leurink

Ik heb Martijn gebeld omdat ik een iMac wilde wissen omdat ik een nieuwe Macmini heb gekocht en ik de iMac door wilde geven aan mijn schoonzoon.

Dit is niet gelukt vanwege een firmware probleem en dat het niet lukte was dus niet te wijten aan Martijn, die mij ten tweede male op een aangename en prettige wijze heeft geholpen.

Beoordeling: ★★★★★

Irene Witmer

Rustige uitleg en duidelijk dat deze materie je vak is.

We hebben bijna alles kunnen oplossen. Alleen wat echt thuishoorde bij een andere IT-instantie moest blijven liggen.

Beoordeling: ★★★★★

Wat zijn de kosten?

Bij voorkeur werk ik niet per uur, maar per incident. Van te voren vertel ik je dan dus wat het kost.

Het tarief is €100 per uur excl. btw, en we reserveren altijd minimaal een half uur.

Kleine dingetjes lossen we ook gewoon op in een half uur, dus je betaalt nooit te veel.

Eventueel voor- en nawerk wordt alleen in rekening gebracht als het meer dan een kwartier is, en hier zal ik ook helder over communiceren.

Bovendien kan ik je van te voren vaak een vaste prijs geven, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Onderstaande dingen zijn bijvoorbeeld een half uur:

  • Time Machine backup voor de Mac
  • E-mailaccount problemen oplossen (bijvoorbeeld niet kunnen verzenden)
  • Snelheid-analyse bij een langzame computer

Afspraak boeken met de Apple Coach

Klaar om een afspraak te maken?

Je kunt hier onder direct in mijn agenda zien wanneer ik tijd heb, en een afspraak met mij maken.

Heb je een korte vraag? Dan kan een afspraak voor een half uur ook. En heb je juist veel? Dan kunnen we gelijk voor een halve dag afspreken.